A qui puc votar?

Quan falta poc més d'una setmana per les eleccions del Principat, jo encara estic indecís, no sé a qui regalaré el meu vot.

L'opció que més m'agrada és la CUP, però no es presenta, a partir d'aquí doncs les opcions que em queden són poques, o voto un partit “ freak” tipus la CORI o voto una agrupació nova com “Des de Baix” o SI.
Bé, són opcions ben diferents i totes elles em creen contradiccions, per votar una opció “ freak” prefereixo fer un vot nul, com he fet fins ara en eleccions supramunicipals on no s'ha presentat la CUP, ja que posats a llençar el vot com a mínim és una opció més coherent.

Del partit del Laporta i companyia sóc conscient que independentment de les seves aspiracions personals, tenen un programa completament de dretes, que jo no subscric ni ara ni mai.

De la candidatura “ Des de baix” haig de dir que són els que em mereixen més respecte, pel seu programa i per la seva tradició política arrelada als moviments socials, però crec que encara els hi falta un punt de solidesa en el seu discurs.

Bé, com heu vist als partits tradicionals ni els anomeno, ja que ni em plantejo votar-los.
Malgrat tot això el que m'incomoda més, és la nostra actitud col·lectiva des de l'Esquerra Independentista (EI), m'explico, entenc perfectament que vam creure que no era el moment de portar la CUP al parlament del Principat de Catalunya, tot i que jo hi creia fermament,però el pas dels mesos m'ha fet reflexionar sobre una cosa important, com és que l'EI no estem preparats per presentar-nos a les eleccions sota una organització, com per exemple la CUP, però les diferents organitzacions i persones estan abocades de ple en la campanya electoral treballant per diverses opcions.

A veure, el PSAN treballant amb SI, colze a colze, persones de l'EI a títol personal demanant el vot per ERC i altres persones de l'EI fent campanya i demanant el vot per “ Des de baix”.

Veient això jo em pregunto, si hem de gastar esforços involucrant-nos en un campanya electoral on no hi som, amb el desgast que això comporta i veient les enquestes d'intenció de vot, per què no hem presentat el nostre propi projecte?

Personalment crec que si totes aquestes persones i col·lectius haguéssim treballat en la mateixa direcció, amb els mateixos objectius i pel mateix projecte l'EI hagués avançat una mica més i no estaríem buscant alternatives per no quedar-nos fora de joc.

Bé, això només és una modesta reflexió d'un militant de base que votarà nul a les eleccions al parlament.

Comentaris